linkedintwitter

Personaliseren in 3 dimensies

Je partners en (potentiële) klanten zo persoonlijk mogelijk benaderen is cruciaal in direct marketing. Maar hoe val je nog echt op tussen de vele boodschappen – al dan niet gepersonaliseerd? Giveaways in 3D zijn uniek, origineel en veel haalbaarder dan je misschien denkt.
Sinds vorig jaar stopte de BDMA samen met het Antwerpse 3dee de Cuckoo Awards in een origineel 3D-jasje (klik hier om het resultaat te bewonderen). Maar we ontdekten nog veel meer mogelijkheden om je 1-to-1 en zelfs je event naar een onvergetelijk niveau te tillen.

Volledig op maat

Dankzij 3dee kan je eenvoudig en betaalbaar individuele en originele giveaways en awards in 3D (laten) creëren. In de kleuren en met het logo van je bedrijf en – vooral – met de naam van elke genodigde op het object van je keuze. Zo gebruikt bijvoorbeeld Bru gepersonaliseerde 3D-hertekoppen als eyecatchers tijdens het opdienen van exclusieve maaltijden. Cointreau personaliseerde dan weer de voet van elk cocktailglas bij de lancering van een nieuwe cocktail.

Maar ook 3D-naam- of kerstkaartjes zijn een mogelijkheid. Meer nog: toprestaurant Hofke van Bazel gebruikte de 3D-technologie om een mal te ontwerpen voor eetbare speelkaarten.

Custom gsm-covers of originele USB-sticks? Of een volledig op maat gemaakte, gepersonaliseerd artisanale zeep waarvoor je zelf de ingrediënten kan kiezen? Allemaal mogelijk met 3D!

Betaalbare 3D-experience

Er zijn eigenlijk geen grenzen aan de mogelijkheden die 3D-printing je kan bieden. Alle materialen zijn haalbaar, uitgezonderd glas. En 3dee biedt je daarbij een betaalbare A tot Z-oplossing. Ze staan je bij bij het design van hetgeen je wilt, ze ontwerpen een prototype en als dat helemaal in orde is voor jou, begint het echte printwerk. Dat kan in kleine oplages, maar ook grotere oplages behoren tot de mogelijkheden. Wat je ook kiest, het resultaat is een volledig custom-made 3D-object waarmee je zeker zal opvallen.


Events die bijblijven

3dee kan ook op je event langskomen en ter plekke mensen scannen zodat je hen na afloop een 3D-beeldje van henzelf kan toesturen. Zo creëer je niet alleen een unieke ervaring op je event zelf, je kan er ook zeker van zijn dat mensen zich jou na afloop nog lang zullen herinneren!

Nog een leuk idee: 3D-workshops in jouw bedrijf. Hiervoor komt 3dee bij je langs om je (met maximaal 10 personen) in te wijden in de geheimen van 3D-design en –printing. Na afloop kan je het resultaat mee naar huis nemen. Of een ereplaatsje geven, zoals de koekoeksklok in dit reclamespotje van Royco.

The sky is the limit

Toch wat creativiteit betreft. Op de Facebookpagina van 3dee vind je verschillende leuke, opvallende en unieke projecten terug. We geven je alvast enkele mee die ons in het oog sprongen:

· Pierre Marcolini liet voor zijn pop-up store in Londen kleine 3D-beeldjes van zichzelf maken om zijn de etalage nog onvergetelijker te maken. Hoe dat er precies uitzag, kan je hier bekijken.
· 3dee hielp ook Walter Van Beirendonck bij zijn collectie voor Ikea door de unieke bijbehorende 3D-printmodellen te creëren die je kan downloaden en ‘afdrukken’.
· Het Puurse Sint-Jan Berchmansinstituut campus Hof ten Berg zette een origineel project rond duurzaamheid op. Alle deelnemende leerlingen lieten zich printen in 3D, zodat er mini-versies van hen ontstonden van een drietal centimeter groot. Met deze mini-mensjes bouwden ze vervolgens mini-taferelen die werden gefotografeerd en voorzien van zelfgemaakte gedichten.


Zoals je kan zien, is alles mogelijk. Als je zelf een idee hebt of meer wil weten, bezoek dan even de website van 3dee. En stuur ons zeker een foto van het resultaat. We zijn nu al benieuwd!