linkedintwitter

Het perfecte klantenprofiel bestaat!

We leven steeds meer in een self-service wereld waar klanten hun huiswerk maken voor ze kopen: ze (onder)zoeken, lezen en posten reviews, stellen vragen aan hun netwerk, enz. Het wordt voor marketeers dus nog belangrijker dan vroeger om hun klanten goed te kennen. De sleutel tot succes: data. En vooral het goed capteren, analyseren en gebruiken van die data.
We leven steeds meer in een self-service wereld waar klanten hun huiswerk maken voor ze kopen: ze (onder)zoeken, lezen en posten reviews, stellen vragen aan hun netwerk, enz. Het wordt voor marketeers dus nog belangrijker dan vroeger om hun klanten goed te kennen. De sleutel tot succes: data. En vooral het goed capteren, analyseren en gebruiken van die data.

Met zijn consumer-first marketing platform helpt Selligent marketeers om via allerlei kanalen data te capteren te analyseren en optimaal te gebruiken.

Dat gaat van klassieke e-mailmarketing (denk aan voorkeuren en interesses, aankoopgeschiedenis, demografische gegevens, enz.) tot ‘customer journeys’: wat moet er (automatisch) gebeuren als een klant zich inschrijft voor een nieuwsbrief, als hij zich registreert op de website, als hij verjaart, als hij al een maand lang niets meer gekocht heeft, …

Maar daar stopt het niet. Dankzij Selligent Target kan je ook behavioral targeting aanpakken. Hiermee monitor en koppel je online gedrag van (potentiële) klanten – bekend én onbekend – aan je CRM-database. Zo kan je online écht 1-op-1 communiceren. En dan is er nog de combinatie van online en offline data, real-time en on-the-spot. Je bezorgt een klant via zijn smartphone alle info die hij nodig heeft op het moment dat hij je winkel binnenstapt… op basis van zijn ‘perfecte’ klantenprofiel uiteraard.

Wil je meer weten over je klant? Zie dan dat je meer weet over Selligent via www.selligent.com