linkedintwitter

Error message

  • Notice: Undefined index: und in bdma_preprocess_page() (line 58 of /data/sites/web/dmixbe/www/sites/all/themes/bdma/template.php).
  • Notice: Trying to get property of non-object in taxonomy_term_uri() (line 147 of /data/sites/web/dmixbe/www/modules/taxonomy/taxonomy.module).
  • Notice: Trying to get property of non-object in taxonomy_term_title() (line 1726 of /data/sites/web/dmixbe/www/modules/taxonomy/taxonomy.module).

DATA: devil or angel?

Twee angeltjes die je best ontzenuwt om van je dataduivel een engel te maken: irrelevante gegevens en onbeheersbare datasilo’s. Zo begon BURT RISKÉ, VOORZITTER VAN B-INFORMATION, zijn samenvatting van het dataseminarie, dat liefst 105 deelnemers wist te boeien. De sprekers kwamen met interessante oplossingen. We serveren u de meest relevante quotes en insights.
De consument is een data-puzzel, waarvan de stukjes in diverse silo’s zitten. Met ‘information governance’ schep je orde in de chaos.

PATRICK BILLENS VAN IBM schetste hoe je met ‘information governance’ je ongestructureerde data-vloed in context plaatst en beoordeelt op relevantie. Daarna maak je ze overzichtelijk en vlot deelbaar, zodat je hele bedrijf er soepel mee kan samenwerken. Hij presenteerde ook de 'Information Confidence Calculator', beschik- baar op ibm.com: een checklist om je vertrouwen in je consumentendata te meten.
Waarom de Kruispuntbank van Ondernemingen publiek toegankelijk wordt? Kwaliteitsverbetering!
FRANK DE SAER VAN KBO stelde dat de ‘open data’ aanpak de ondernemers zal prikkelen om hun gegevens sneller te updaten. Tegelijk blijft een belangrijke rol weggelegd voor de B2B dataproviders om voor toegevoegde waarde te zorgen.
Privacy is for losers!
CAIN RANSBOTTYN VAN THE OTHER AGENCY, argumenteerde dat de consument een keizer is die online geen kleren draagt. Want Facebook, Google, Apple… weten meer over je dan je moeder. Maar het zou wel fair zijn als je voor die gegevens betaald werd. Hij ziet bijvoorbeeld kansen voor een gratis mobiele operator.
Wees niet te gulzig naar data!
TOON COPPENS VAN MYSHOPI stelde dat ze voor hun cash- back couponing een super lage instapdrempel hanteren. Achteraf levert dat een schat aan gegevens over koopgedrag op. Het boodschappenlijstje van de My- Shopi app laat real-time promoties toe op basis van aankoopintentie.
Real-time tracking op de NXP website leverde sales leads op die de kost per contact met liefst 83% reduceerden!
KEVIN VAN DEN BOSCH VAN IGNITION ONE toonde hoe ‘engagement software’ op basis van het surfgedrag relevante aanbiedingen en gepersonaliseerde boodschap- pen serveert. Het resultaat: een hogere ROI door meer respons en betere leads.
BURT RISKÉ
BURT RISKÉ
Member of Board bij de bdma, waar hij ook het DM Data Committee leidt, de expertengroep binnen de bdma die zich focust op data binnen direct marketing.