linkedintwitter

Bpost overtuigt topmarketeers met koekje van eigen deeg

BRONZE EFFECTIVENESS Best Targeted Award B-to-B ADVERTEERDER: BPOST AGENCY: TBWA CAMPAGNE: FOR A LITTLE PEACE OF YOUR BUDGET
Hoe vecht je tegen het vooroordeel dat voor een productlancering enkel massamedia doeltreffend zouden zijn? Onderzoek wijst immers uit dat je met direct mail in de media-mix de aankoopintentie doet stijgen met liefst +61 %, en de ROI met +12 %. Maar hoe overtuig je marketeers dat een klein stukje papier in de brievenbus zo’n grote impact heeft? TBWA nam deze uitdaging letterlijk op. Het scheurde een stukje papier uit grote lanceringsaffiches en stuurde dit naar de desbetreffende marketing directeur met een duidelijke boodschap: met een klein stukje uit je budget realiseer je een flink stuk extra ROI. Het resultaat van deze selectieve campagne was indrukwekkend: 50 % conversie.

WELL DONE!

Slimme doelgroepselectie, originele aanpak, straffe conversie.