linkedintwitter

Benetiet: de hijacker gehijackt

SILVER CREATIVITY Best integrated award COUP DE COEUR EFFECTIVENESS BRONZE EFFECTIVENESS B-to-C ADVERTEERDER: BENETIET AGENCY: LDV UNITED CAMPAGNE: WIN A BREAST RECONSTRUCTION

Doel: correcte aandacht voor een essentiële borstcorrectie

Benetiet zet zich in voor vrouwen met borstkanker. Aan het einde van een dure behandeling moeten deze vrouwen zelf instaan voor de kosten van een borstreconstructie omdat onze ziekteverzekering dit niet dekt. Benetiet bestrijdt dit onrecht via fundraising en lobbying.

Aanpak: kaap een foute promocampagne voor het goede doel

Elk jaar weet modeketen ZEB de aandacht te trekken via een controversiële campagne. In 2015 schokten ze de publieke opinie door 5.000 euro weg te geven voor plastische chirurgie. Benetiet kanaliseerde die aandacht slim naar de actiewebsite benetietcutsthecrap.be. Daar claimde de voorzitster Yamina Krossa in een open brief de prijs voor haar organisatie. Borstreconstructies worden immers nog altijd beschouwd als plastische chirurgie: een luxe voor wie het zich kan veroorloven. De open brief resoneerde enorm in sociale en klassieke media. ZEB doneerde de 5.000 euro en tekende voor een levenslang partnership.

WELL DONE!

1 goed getimede brief leverde €5.000 en massale goodwill op.