linkedintwitter

Awards: Best cross-media content case (gold)

ADVERTEERDER: Dirk Supermarkten AGENCY: ZB Communicatie & Media CAMPAGNE: Ik ben Dirk

Dirk Supermarkten speelt op Facebook en in winkelpunten voor meer klantentevredenheid

Doel: medewerkers klantvriendelijker maken

Doet klantvriendelijkheid kopen? Ja! Ook in supermarkten met de laagste prijzen. Enige probleem: de klantvriendelijkheid in Dirk Supermarkten kon beter. Alleen was dit moeilijk op te lossen in een bedrijf met veel jonge en tijdelijke hulpkrachten die enkel focussen op zakgeld.

Aanpak: verrassend en speels contentmarketingprogramma

Een klassiek HR-bureau zou een interne campagne uitwerken met advies om klantvriendelijker te werken. Maar wat doet een contentbureau? ZB Communicatie & Media ontwikkelde een crossmediaal concept met gaming, training en social media.

Wie is Dirk? Hoe word ik Dirk? Deze twee cruciale vragen leven sterk in de gesloten Facebook community. Het merendeel van de content is user generated, met veel reacties en likes. Vooral de wedstrijdjes waarin supermarkten het tegen elkaar opnemen, zorgen voor animo. Best practices worden plots met de glimlach uitgewisseld. Tegelijkertijd werken e-learningtool en coaches aan ieders skills.

WELL DONE!

Fantastisch en goedkoop concept dat ook jongeren enthousiast maakt.