linkedintwitter

Awards: Best content program / strategy (long term) (gold & diamond)

ADVERTEERDER: AXA Belgium AGENCY: These Days - Wunderman CAMPAGNE: Pensioenavonturen / L’Aventure Pension

AXA Belgium slaagt er in iedereen te laten dromen van pensioenavonturen

Doel: vroeggepensioneerden helpen met hun pensioeninkomen

Wist je dat jaarlijks 20.000 gepensioneerden zonder spaargeld vallen voordat hun vijfde pensioenjaar voorbij is? Happy Life, het nieuwe pensioenplan van AXA is er op gericht om dit inkomensprobleem te verhelpen.
Maar het grootste probleem om dit aan de man te brengen? 2 op 3 actieve Belgen boven 50 jaar wil zijn of haar pensioen niet voorbereiden. 1 op 4 weigert gewoon te denken aan pensioen. Van een uitdaging voor These Days - Wunderman gesproken.

Aanpak: content marketing campagne rond pensioenprojecten

Via een mix van sensibilisering, informatie en inspiratie zorgt dit schoolvoorbeeld in het Belgische contentmarketing-landschap voor gekwalificeerde leads én voor beter geïnformeerde 50plussers. De pensioenavonturen focussen op de toffe projecten die mensen al lang hadden willen realiseren. Duidelijk een gevoelige snaar. Na 7 maanden werden al meer dan 103.400 unieke bezoekers geteld. 300% meer afspraken en een sterke database from scratch opgebouwd.

WELL DONE!

Sterke strategie en creatieve uitwerking volgens behoeften van doelpubliek.