linkedintwitter

Awards: Best content campaign (short term) (silver)

ADVERTEERDER: Studio Brussel / VRT AGENCY: DDB Brussels CAMPAGNE: Stardust for Bowie

Studio Brussel eert David Bowie met flash-sterrenbeeld

De een zijn dood… Nee, het was met een nobeler doel dat radiozender Studio Brussel de website stardustforbowie.be lanceerde. Het wilde David Bowie eren en fans een plek geven na de plotse dood van hun idool. Ze vonden via volkssterrenwacht Mira een sterrenbeeld in de vorm van een flash. De fans konden het online extra laten oplichten door hun favoriete Bowie-song aan het sterrenbeeld toe te voegen.

Hoewel wereldwijd heel veel media een actuacampagne lanceerden, boekte Studio Brussel zijn strafste resultaat ooit: 400 miljoen views op de Bowie-website. 1 dag na lancering hadden 200.000 mensen hun ster toegevoegd. En met 5 miljoen tweets werd #stardustforbowie wereldwijd een trending topic op Twitter.

WELL DONE!

Slim en met heel weinig geld het nieuws gekaapt.