linkedintwitter

Awards: Best content campaign (short term) (gold)

ADVERTEERDER: Base Company nv. AGENCY: DDB Brussels CAMPAGNE: Back to BASE

Doel: Perceptie over gsm-netwerk keren en 2% marktverbetering

Ach zo, je denkt nog steeds dat het netwerk van BASE niet zo super is? Het ligt niet aan jou, wel aan de perceptie die niet helemaal met de realiteit overeenstemt. Of hoe een kleinere operator kan lijden onder het marketinggeweld van de majors in telecomwereld. Dat maakte het doel des te scherper: aantonen dat de Belgische smartphone gebruiker kan vertrouwen op het netwerk van BASE om zijn of haar leven te organiseren.

Aanpak: origineel avontuur overleven dankzij 4G

DDB Brussels en BASE trokken de bossen in voor een ijzersterke contentcampagne. Ze lieten er een zalig gecaste ‘jongen uit de stad’ 7 dagen overleven op een dieet van smartphone, zonnelader en 4G van BASE. Hoe overleefde Gideon in het wild? Het resultaat was als dagelijkse Discovery-reportage te volgen op het eigen platform, met links en interactie op sociale media. In totaal keken 4,7 miljoen kijkers naar deze snackbare content, werd 7,8% online engagement genoteerd (vgl met benchmark van 0,36%) en steeg de verkoop met 7,5% dankzij een betere perceptie van het netwerk.

WELL DONE!

TV-format beantwoordt échte vragen van klanten en prospecten. Topwerk.